tisdag 8 maj 2012

Idag fick vi ett positivt besked :). Någon månad efter att vår prins föddes, började socialen att utreda faderskapet. Detta har känts väldigt tungt. Då vi hela tiden har känt att är det något som ska gå fel så är det väl just det. Att hans biologiska pappa vill ha vårdnaden av honom. Soc har sagt att man måste ju förstå att han har rätt att veta sin bakgrund. Det håller jag med om. Men eftersom vi har en fin kontakt med hans biologiska mamma så vet vi att han kan få reda på allt om han vill när han blir äldre. Det jag tycker är för jävligt är att dom kommer och slänger detta i ansiktet på oss när vi redan var rädda för att hans biologiska mamma skulle ta tillbaka honom. Kunde dom inte tänkt på det INNAN vi fick honom? Men det går kanske inte till så. Jaja idag fick vi iallafall reda på att ärendet har lagts ner och att dom har godkänt att fadern inte ska kontaktas. Eller som dom säger fader okänd. Detta kanske låter grymt, men i Sverige har mamman rätt att vägra säga vem pappan är. Både om man tänker behålla sitt barn eller adoptera bort det. För oss som adoptivföräldrar känns ju detta väldigt skönt. Hade varit vår undergång om vi blev av med vår son. Så nu ska papprena upp i rätten och godkännas där. Sen är det färdigt!! Just nu känns livet väldigt bra.
Kramar

4 kommentarer:

  1. Hej, jag heter Moa och söker all information om adoption jag kan finna. Jag och min man ska adoptera och står i alla köer, men det är så lång väntan... Blev i alla fall väldigt glad av att hitta din blogg och undrar om jag skulle kunna få ställa lite frågor till dig om er adoption? Min email ser du i min kommentar hoppas jag. Tack för du skriver och lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Moa. Tyvärr ser jag inte din mail. Men jag svarar gärna på frågor. Jätteroligt att du läser min blogg! Kramar Carola

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har hittat den här bloggen och ser att du inte skrivit på länge, men blir nyfiken på hur det har gått... har själv gjort nationell adoption, som du kan läsa mer om på min blogg.

    SvaraRadera
  4. Hej. Tack för putten. Nu har jag uppdaterat :). Åh vad roligt att läsa om en annan svensk adoptin. Det verkar ju faktiskt bli vanligare.

    SvaraRadera